Co je to SEO? 

Zkratka SEO znamená Search Engine Optimization (pozor, ne optimalization). Doslovně přeloženo jako optimalizace pro vyhledávače.

SEO je zvyšování pravděpodobnosti nalezitelnosti na internetu.

Často se setkáváme se slovním spojením SEO optimalizace, které je však nesprávné. V překladu „Optimalizace pro vyhledávače optimalizace“ nedává smysl. Používáme tedy buď termín SEO, anebo optimalizace pro vyhledávače, neměli bychom je kombinovat. Je to podobný nesmysl jako Čerstvý Fresh Juice.

SEO je název pro soubor postupů a technických vylepšení, díky kterým dosáhneme lepšího umístění na stránce s výsledky vyhledávání (SERP - Search Engine Result Page) např. na Google.com, Seznam.cz apod. 

Proč děláme SEO?

Aby naši klienti byli vidět! :-) Lepší umístění mezi výsledky vyhledávání je důležité z důvodů: 

  • vyšší návštěvnosti webu, 
  • lepšímu cílení reklamních sdělení
  • větší možnost nákupu a tím pádem zisku/tržeb

Jak toho dosáhnout? Pro umístění na vyšší pozici musí být, mimo jiné, obsah relevantní názvu stránky, mít unikátní obsah a správně napsaný zdrojový kód (struktura, odkazy, metadata). Klíčů k úspěchu je ale daleko víc.

Jaké je základní rozdělení SEO?

SEO dělíme do dvou hlavních kategorií – Off-Page a On-Page. On-Page dále dělíme na Technické SEO a Obsahové SEO.

On-page SEO

Každá webová stránka je tvořena zdrojovým kódem. To je v podstatě zápis, co se má na stránce nacházet a jak to má vypadat. Do této kategorie proto patří techniky optimalizace faktorů přímo na webové stránce (tedy optimalizace přímo zdrojového kódu).

Off-page SEO

Sem řadíme techniky optimalizace faktorů mimo optimalizované webové stránky, jako např. linkbuilding, social media marketing a další nástroje. Jako zpětný odkaz označujeme odkaz (link) z cizí, externí webové stránky, který směřuje na naši webovou stránku. 

Pokud tedy vytváříte placenou propagaci svých příspěvků na sociálních sítích a vodíte tak lidi na web, pracujete už i s off-page SEO (budování zpětných dokazů, reklamy na sociálních sítích).

Tak jo, základní vysvětlení bychom měli a příště se dozvíte: Jak mít unikátní obsah? Jak pracovat s klíčovými slovy? Jak správně pracovat se strukturou stránky, odkazy, apod.? Odpovědi naleznete v nových článcích, které pro vás aktuálně připravujeme. 

Petra Karfilátová, SEO specialistka

13. 06. 2022 Vzdělávání