Shrnutí a záznam přednášky #3

Milí podnikatelé,

třetí přednáška ze série #marketingemprotikrizi je úspěšně za námi a my vám již tradičně přinášíme shrnutí témat, o kterých jsme se tentokrát bavili. V závěru  článku naleznete také veškeré zdroje a informace, které jsme vám slíbili. Doufáme, že vám pomou k úspěšnému překonání krize i v budoucím podnikání.

Po včerejším KDO, CO, JAK jsme dnes navázali otázkou KDE a představili si jednotlivá média, která lze pro reklamu využít.

Na co byste neměli zapomenout?

  1. Všechna média fungují, jen se musí použít správně.
  2. Buďte ve svých sděleních srozumitelní. Jednoduchost je klíčem k úspěchu.
  3. Četnost tvoří zásah. A to napříč mediatypy.
  4. Myslete na to, kdo dané médium sleduje a poslouchá. Je to vaše „cílovka“?
  5. Buďte ve své komunikaci konzistentní. Ideálně dlouhodobě.
  6. Vždy si od médií vyžádejte detailní informace – sledovanost, čtenost, …
  7. Tlačte na cenu.

Co ještě zaznělo:

  • Doporučení na tvorbu e-shopu
  • Jaké informace uvádět na web
  • Co čekat od sociálních sítích a jaký obsah sdílet
  • Proč využít PPC reklamu ve vyhledávání
  • Jak si jednoduše vytvořit vlastní grafiku
  • Odkud čerpat inspiraci a potřebná data
  • Ukázky úspěšné komunikace

Nějaké z témat vám uniklo nebo si chcete přednášku pustit znovu? Navštivte youtube Czech Promotion, kde jsme zveřejnili celý záznam včetně závěrečné diskuze.


Věříme, že vždy je co zlepšovat, a proto i potřetí budeme vděční za zpětnou vazbu. Líbila se vám dnešní přednáška? Chtěli byste nám něco vzkázat?

Připomínky a nápady můžete opět posílat prostřednictvím krátkého dotazníku. Děkujeme!


Konec, nebo nový začátek?

Doufáme, že vás projekt #marketingemprotikrizi motivoval stejně jako nás. Budeme moc rádi, když se s námi podělíte o výsledky vaší práce, ať už to bude reklamní spot v rádiu, vámi navržený leták, analýza cílové skupiny nebo třeba koncept nového produktu. Vše můžete posílat na e-mail promotion@promotion.cz. Moc se na to těšíme!

Držíme palce a přejeme vám všem pevnou vůli a hlavně zdraví.

Honza, Milan, Michal, Adam, Ondra, Michal, Lukáš, Dominika, Martin, Gabo, Jakub, Jirka, Ondra, Ota, Jitka, Alex, Adéla, Lada a mnoho dalších. 🤍


Informace, návody a inspirace

Pamatujete si na 2. přednášku a téma superiorních benefitů? ZDE objevíte tabulku s ukázkami, jak mohou takové benefity vypadat v praxi. Věříme, že podstatnou část těchto frází jste už v reklamách zaznamenali.

Dál jsme pro vás připravili materiály z oblasti online reklamy. Téma e-commerce je velmi obsáhlé, proto jsme se vám snažili primárně ukázat směr, jakým se v této oblasti vydat a jak nad online reklamou přemýšlet. Níže proto přikládáme konkrétní návody, nástroje a inspiraci – ať už z našich zdrojů nebo od dalších expertů z oboru.

Návody k online reklamě

  • Jaké informace mít na webu?

Webinář od Pavla Ungra – příklady z oblasti gastronomie (40 minut)

  • Jak pracovat se sociálními sítěmi?

Sociální sítě pro začátečníky v době covidové od Elišky Vyhnánkové (cca 1 hodina)

  • Jak na reklamu ve vyhledávání? 

Založení PPC systému Google Ads a nastavení první kampaně ve vyhledávání – návod krok za krokem od Lady Šilhavé (20 minut)

Tip – nově založený účet na Google Ads získá kredit 1000,- Kč zdarma

PPC reklama přes Sklik.cz – podrobný návod přímo od Seznamu

  • Jak snadno a zdarma vytvořit grafiku

Nástroj Canva – video-návod od Adély Bašníkové (25 minut)

  • Jak založit Google Analytics

Založení účtu v GA – návod od shoptet.tv

Doporučené nástroje na práci (nejen) s daty

  1. Answer the public – Získejte data z našeptávačů. Napoví vám, co lidé na internetu hledají.
  2. Google trends – Zjistěte hledanost jednotlivých výrazů.
  3. Marketingminer.com – Udělejte si analýzu kláčových slov. Zkontrolujte indexaci stránek. Analyzujte produkty v srovnávačích cen.
  4. asana.com – Mějte přehled o svých pracovních úkolech. Jako manažeři, jste povinni vnést do organizace práce pořádek.
  5. admin.firmy.cz – Upravte svůj firemní zápis na Firmy.cz i Mapy.cz. Vložené informace jsou pak vidět i ve výsledcích vyhledávání na Seznamu.
  6. Google moje firma – Firemní zápis můžete upravovat i na Google. Zobrazí se ve vyhledávání i na Google Maps.
  7. Cerebroad.com/slovnicek – Slovníček pojmů používaných v online reklamě.
  8. Cerebroad.com/advertiser-adserving – Dostupný český ad-server pro display kampaně.
  9. Adarrows.com – Lokální DMP platforma pro ty, kteří s daty a RTB začínají.

Inspirace – weby

Inspirace – podcasty

  • In_Content – od agentury Boomerang communication o obsahovém marketingu
  • CZECH Promotion Podcast – o naší práci a pragmatickém marketingu
  • Marco Podcasty – od agentury Marco BNN o sociálních sítích, rebrandingu, automatizaci a dalších moderních nástrojích B2B marketingu
  • PeckaPodcast – od marketingové a IT agentury PeckaDesign – diskuze se zajímavými lidmi z oblasti e-commerce
  • Modrá krevstrategie, tipy a triky pro tvorbu a optimalizaci reklamních kampaní na Facebooku
  • Seologer Podcast – od Pavla Ungra, specialisty na SEO a online marketing
  • Podcast Oranžáda – od agentury Besteto

30. 10. 2020 Vzdělávání