
Výpisky | Podcast 50 | Nemáte lidi? Budujte značku zaměstnavatele
Co o vás říkají bývalí zaměstnanci? Jakou roli hraje vaše reputace v náboru i udržení lidí? A proč nestačí pár příjemných benefitů na webu? Employer branding nezačíná na LinkedInu, ale vaří se vám přímo ve firemní kuchyňce.
Jak budovat dobré jméno zaměstnavatele si rozebereme s Employed brand specialistkou Bárou Hazuchovou z Mattoni 1873 a naším kreativcem a stratégem Petrem Václavíkem v novém díle Czech Promotion podcastu.
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
💡 Proč se starat o employer branding?
- Finanční dopad: Nábor a zapracování nového zaměstnance může stát až 1 milion Kč
- Zvýšení konkurenceschopnosti na trhu práce
- Udržení kvalitních zaměstnanců a snížení fluktuace
- Budování ambasadorů značky mezi stávajícími zaměstnanci
- Pozitivní image firmy skrze zkušenosti uchazečů i zaměstnanců
🔑 Tři pilíře employer brandingu:
- Komunikace na veřejnost → zvyšuje atraktivitu firmy pro nové talenty
- Komunikace na stávající zaměstnance → posiluje loajalitu, snižuje odchody
- Zkušenosti lidí, kteří přišli do kontaktu s firmou → např. kandidáti při pohovoru – tvoří si obraz o značce
🧭 Jak začít s employer brandingem:
- Zmapovat aktuální stav z externích i interních dat
- Audit komunikace a získání dat, co se již dělá a jak
- Spolupráce napříč firmou skrz zapojení PR, marketingu, HR, výroby, provozu apod.
- Určení zaměstnaneckých skupin a realizace hloubkových rozhovorů
- Definování hodnot firmy a vizuální identity – musí být srozumitelné všem skupinám
🎯 Personalizace komunikace:
- Různé skupiny zaměstnanců mají různé priority – zajímají je různé benefity
- Hodnoty firmy je potřeba konkrétně popsat nejen korporátní řečí, ale i tak, jak se projevují v každodenní práci.
📊 Měření efektivity:
- Průzkum atraktivity značky zaměstnavatele (např. Randstad + Kantar) - ukazuje silné a slabé stránky značky a pomáhá nastavit strategii zlepšení.
- Recruiteři se ptají uchazečů a získávají zpětnou vazbu.

Mohlo by vás zajímat
Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.