close

Výpisky | Podcast 50 | Nemáte lidi? Budujte značku zaměstnavatele

Co o vás říkají bývalí zaměstnanci? Jakou roli hraje vaše reputace v náboru i udržení lidí? A proč nestačí pár příjemných benefitů na webu? Employer branding nezačíná na LinkedInu, ale vaří se vám přímo ve firemní kuchyňce. 

Jak budovat dobré jméno zaměstnavatele si rozebereme s Employed brand specialistkou Bárou Hazuchovou z Mattoni 1873 a naším kreativcem a stratégem Petrem Václavíkem v novém díle Czech Promotion podcastu.

Nestíháš si pustit náš podcast? 

Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe. 

💡 Proč se starat o employer branding?

  • Finanční dopad: Nábor a zapracování nového zaměstnance může stát až 1 milion Kč
  • Zvýšení konkurenceschopnosti na trhu práce
  • Udržení kvalitních zaměstnanců a snížení fluktuace
  • Budování ambasadorů značky mezi stávajícími zaměstnanci
  • Pozitivní image firmy skrze zkušenosti uchazečů i zaměstnanců

🔑 Tři pilíře employer brandingu:

  1. Komunikace na veřejnost → zvyšuje atraktivitu firmy pro nové talenty
  2. Komunikace na stávající zaměstnance → posiluje loajalitu, snižuje odchody
  3. Zkušenosti lidí, kteří přišli do kontaktu s firmou → např. kandidáti při pohovoru – tvoří si obraz o značce

🧭 Jak začít s employer brandingem:

  1. Zmapovat aktuální stav z externích i interních dat
  2. Audit komunikace a získání dat, co se již dělá a jak
  3. Spolupráce napříč firmou skrz zapojení PR, marketingu, HR, výroby, provozu apod.
  4. Určení zaměstnaneckých skupin a realizace hloubkových rozhovorů
  5. Definování hodnot firmy a vizuální identity – musí být srozumitelné všem skupinám

🎯 Personalizace komunikace:

  • Různé skupiny zaměstnanců mají různé priority – zajímají je různé benefity
  • Hodnoty firmy je potřeba konkrétně popsat nejen korporátní řečí, ale i tak, jak se projevují v každodenní práci.

📊 Měření efektivity:

  • Průzkum atraktivity značky zaměstnavatele (např. Randstad + Kantar) - ukazuje silné a slabé stránky značky a pomáhá nastavit strategii zlepšení.
  • Recruiteři se ptají uchazečů a získávají zpětnou vazbu.

Mohlo by vás zajímat

Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.

27. 06. 2025 Podcast