zavřít

CASE STUDY | Je možné prodávat postele přes e-shop? Klíčem je komunikační strategie.

Asi se shodneme, že výběr postele je koupě, kterou nechceme jen tak uspěchat. Často se nejedná o levnou položku a řekněme si to otevřeně, na správné volbě závisí náš dobrý spánek, takže je pochopitelné, když je to v našich domovech téma číslo jedna. 

Koupě postele přes internet?

Firma BLANÁŘ NÁBYTEK na trhu funguje již 32 let a jejich postele si lidé mohou pořídit ve velkých nábytkářských řetězcích. Od poloviny roku 2019 přibyla možnost nákupu v novém e-shopu postel.cz, u jehož zrodu jsme byli. Naším úkolem v CZECH PROMOTION bylo v co nejkratším časovém horizontu proměnit e-shop v ziskový projekt.

Vzhledem k tomu, že všichni strávíme v posteli téměř třetinu života, je pro nás správný výběr zásadní. Pro naši agenturu to znamenalo vymyslet, jak zákazníky přesvědčit pro koupi postele právě na e-shopu postel.cz a bylo nám jasné, že je nutné, abychom vytvořili dlouhodobě udržitelnou komunikační strategii.

Řešení milovníkům spánku na míru?

V obsahu jsme se soustředili na komunikaci výhod produktů, poctivou řemeslnou práci i tradici a spolehlivost. Ukázkou úspěšné komunikace na Facebooku byl tak například příspěvek „Když si jdete večer lehnout, máte jistotu, že až do rána budete v tom největším pohodlí. Naše postele tak děláme – poctivě a s ohledem i na ty nejmenší detaily.“ Stovky lajků a desítky sdílení i pochvalných komentářů prokázaly, že na tuto formu prezentace zákazníci slyší.

Musíte znát zákazníka, ke kterému promlouváte.

Co nám zajistilo úspěch?

Díky testování a optimalizaci v jednotlivých kanálech jsme v prvním roce nastavili účinnou komunikační strategii. Nalezli jsme vhodnou tonalitu komunikace značky, která reflektuje hodnoty firmy a je sympatická také uživatelům. Zjistili jsme, jaké rozpočty do reklamy a jakých komunikačních kanálů efektivně fungují právě pro e-shop postel.cz. Rozpoznali jsme, jak se uživatelé v online prostředí při výběru postele chovají a jak dlouhý je například rozhodovací proces.

Právě znalost všech proměnných a správné zacházení s nimi nám pomáhají úspěšně naplňovat a překonávat cíle klienta – daří se nám Facebook učinit jedním z nejsilnějších prodejních kanálů. Právě na této sociální síti se lidé sami pod reklamními příspěvky dělí o své zkušenosti s koupí produktů v e-shopu postel.cz a potvrzují hodnoty firmy BLANÁŘ NÁBYTEK. A jaká byla reakce klienta?

Lada Šilhavá, Digital strategy 

07. 01. 2022 CaseStudy