zavřít

Výpisky | Podcast 42 | Televize žije! Jak funguje nejsilnější masmédium?

Jak využít televizi k budování důvěry ve váš brand? O tom jsme si povídali ve 42. epizodě podcastu s naším šéfem mediálního plánování Michalem Hatlapatkou. Probírali jsme také další funkční formáty vedle klasické televizní reklamy a zabrousili do základů měření sledovanosti a úspěšnosti televizních kampaní.

Pokud poslech podcastu nestíháš, nezoufej, výpisky jsme udělali za tebe.

Proč jít do televizní reklamy?

  • Televize z vás dokáže udělat lídra trhu
  • Sleduje ji většina populace - v ČR je průměrná doba sledování 3,5h denně
  • Hlavní přidanou hodnotou je větší míra důvěryhodnosti značky
  • Oproti jiným typům formátu se na TV díváme většinou aktivně

Víme, kolik stojí reklama v hlavním vysílacím čase?

  • Ne. Nekupujeme totiž jednotlivé spoty, ale zásah
  • Televizní reklama se kupuje na grpy (1 grp = zásah 1 % populace)
  • Do hry vstupují různé faktory, každý měsíc vychází rozdílně

Jde u televizní reklamy efektivně zacílit?

  • Je důležité si uvědomit, že TV slouží k jinému cíli než online prostředí
  • Každý formát se měří jinak, je nutné dívat se na data komplexně
  • Cílení není možné tak detailně, jako u online kampaní, ale jde to
  • Formáty k využití jsou: sponzoring pořadu, reklamy, product placement

Jak to celé naplánovat?

  • Orientace v datech je nutností
  • K plánování TV je nutné změnit přístup přemýšlení – je to jiné než u onlinu
  • Dá se dostat i k nižším cenám – levnější měsíce, mimo sezónu apod.

A na co si dát pozor?

  • Na cashflow – reklama v TV je drahá a platba se nedá rozložit v čase jako u onlinu
  • Sledovanost obecně klesá, meziročně cca 23 %, chce to tedy dobré plánování
  • Máme hodně alternativ klasické TV, ale stále ji sleduje většina populace
  • Přemýšlejte nad kvalitou inzerce – může udělat i negativní službu
  • Nezapomínejte na post testy – když v media mixu chybí TV, data jsou mnohem nižší

Podcast 42 | Televize žije! Jak funguje nejsilnější masmédium?

Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.

06. 11. 2024 Podcast