close

Case study | Jak redesign pomohl navrátit tradici

Bohušovická mlékárna je jednou z nejstarších mlékáren u nás. V Česku a na Slovensku je známá především sortimentem zakysaných smetan Bohunka, smetan do kávy Kapucín, Skyru a smetanových krémů Bobík. A právě se značkou Bobík se na nás klient obrátil. Cílem spolupráce bylo ukázat, že je Bobík poctivým českým výrobkem z tvarohu a smetany.

Začátek naší smetanové cesty

V tomto případě jsme zvolili kompletní redesign značky. Dočkala se ho nejen postavička Bobíka a jeho kamarádů, ale klíčový byl i vizuál nových obalů. Než jsme se ale pustili do velkých změn, potřebovali jsme vědět, že se vydáváme správným směrem. Proto jsme udělali výzkum, který byl pro další kroky naprosto zásadní.

Po stopách výzkumu

K našemu překvapení se ukázalo, že maminky, které nakupují mléčné výrobky svým dětem, nevnímají Bobíka jako poctivý výrobek s českou tradicí a vztahem k přírodě. Tvář Bobíka si sice pamatujeme nejspíš z videoklipu "Mňam mňam Bobík", o jeho složení a hodnotách však nevíme na první dobrou zhola nic. Narozdíl od konkurence, která ve svých spotech, ale i na obalech jednotlivých výrobků promlouvá nejen k dětem, ale i k rodičům a komunikuje složení. To jsme potřebovali i od Bobíka.

Řešení? To máme

Jak už jsme psali v úvodu, Bobík je poctivý český výrobek z Bohušovické mlékárny, a vzhledem k výsledkům výzkumu byla prvním krokem malá úprava názvu produktu na Bobík z Bohušovic.

Samotná ikonická postavička Bobíka je již pevně spjatá se značkou, na což jsme navázali a animaci postavičky modernizovali. To se promítlo do redesignu obalů a do nového spotu, který běžel na televizních obrazovkách v průběhu dvou týdnů na přelomu srpna a září 2023. Spot začíná slovy: "Nedaleko Bohušovic je řeka plná smetany a nad ní tvarohové hory ...." a na obrazovce se mezitím pasou krávy na zelené louce. Tím jsme zdůraznili, že Bobík má kvalitní složení a pochází z Čech.

Jsme v cíli, funguje to!

Posttest vyšel nad očekávání skvěle. Ukázalo se, že kreativa zafungovala a maminky začínají Bobíka vnímat jako poctivý český výrobek z tvarohu a smetany. Úkol splněn. A jak spolupráci hodnotí klient?

Michaela Kofroňová

Junior PR Specialist

31. 10. 2024 CaseStudy