close

Jak a kde hledat tvůrce obsahu

Než se do toho pustíme: znáte tvůrce obsahu a rozdíly mezi nimi? Pokud ne, přečtěte si první díl našeho článku Tvůrci obsahu: Influenceři, UGC a Content creators, kde vám vše podrobně vysvětlíme.  

Jak najít toho správného tvůrce?

✍️ Vsaďte na osobní přístup 

Sledujte influencery a content creatory, kteří odpovídají vašemu stylu a zkuste je kontaktovat – ať už přes přímou zprávu na sociálních sítích nebo e-mailem, který mají často uvedený na profilu. V takové komunikaci buďte struční a připojte, proč oslovujete právě je, co očekáváte a co nabízíte.  

Tip: Influenceři mají většinou v úvodu profilu napsáno, jakou formu komunikace preferují – využijte nabízenou možnost a zvyšte šance na propojení. V opačném případě byste mohli zůstat ve frontě dalších zpráv. 

🧐 Rozjeďte pátrání 

Jistě najdete různé druhy tvůrců, kteří pro vás budou chtít tvořit relevantní obsah. Hledání té správné osoby a vyhodnocování jejich výstupů vám ale může zabrat delší čas, proto se obrňte velkou dávkou trpělivosti, nebo sáhněte po nějakém AI pomocníkovi. 

🙏 Oslovte agenturu 

Nemáte kapacitu na vlastní výběr? Tvůrce vám neodpovídá? Nevíte, jak začít? Nebojte se na nás obrátit. Pomůžeme vám vytipovat vhodné profily, připravit zadání, pohlídat výstupy, smluvní podmínky i délku licencí. Máme databázi prověřených tvůrců, což vám ušetří čas i možná rizika. 

Co hlídat pro hladkou spolupráci? 

🔍 Tvůrce vybírejte pečlivě 

Nepodceňujte výběr vhodného influencera / content creatora. Sledujte nejen jeho dosah a počet sledujících, ale především shodu hodnot, styl komunikace a cílovou skupinu. Ne každý je vhodný pro každou značku – ideální by bylo, kdyby váš produkt používal i bez placené spolupráce. 

📝 Připravte jasný brief 

Mějte předem definováno, co chcete sdělit. Čím konkrétnější zadání, tím méně prostoru pro případná nedorozumění. Tvůrcům ponechte dostatek prostoru pro jejich kreativitu, ale nebojte se nastavit jasný rámec

💼 Pohlídejte právní stránku 

Veškeré podmínky by měly být písemně podchyceny. Myslete na to, kdo má práva na vzniklý obsah, kde ho smíte používat (např. v kampaních) a jak dlouho. Ujasněte si také formu odměny – zda půjde o finanční kompenzaci, barter nebo kombinaci obojího. 

📆 Sledujte průběh spolupráce i termíny 

Zejména u menších tvůrců (influencerů a content creatorů), kteří nejsou zvyklí na velké spolupráce, je důležité hlídat domluvené termíny, počet výstupů a jejich kvalitu. Jasný harmonogram a průběžná komunikace jsou navíc klíčem k hladkému průběhu spolupráce. 

Postupujte strategicky 

Marketing už dávno není jen o dosahu. Je o důvěře, relevanci a přirozené komunikaci. A právě autentický obsah od běžných lidí, kteří sdílí svou zkušenost, je tím, co přispívá k úspěchu značky.  

Neexistuje univerzální recept, ale pokud víte, koho oslovit, co chcete říct a proč, výsledky se dostaví. Ať už zvolíte jakoukoliv kombinaci, klíčem k úspěchu je jasná vize, kvalitní komunikace a partnerství postavené na vzájemné důvěře. 

Veronika Procházková

Content manager

Mohlo by vás zajímat

Tvůrci obsahu: Influenceři, UGC a Content creators

11. 08. 2025 Vzdělávání