close

Obavy o svou budoucnost cítí téměř polovina mladých. Udělejte si život jednodušší, pomůžete sobě i planetě, říká nová kampaň

Obavy a stres ohledně budoucnosti zažívá podle nejnovějších průzkumů[1] mnoho mladých lidí po celém světě. Dnešní mládež čelí vysoké míře stresu souvisejícího s růstem cen, nejistou budoucností a změnou klimatu. V mnohých oblastech si ale můžeme udělat život jednodušší a pomůžeme tím i planetě; koncept nízkouhlíkového životního stylu jako lék na úzkost a nedostatek peněz představuje nová kampaň organizace Člověk v tísni. Kampaň počítá se zapojením influencerů formou tematicky zaměřených výzev a míří především na generaci Z a mileniály. Její kreativu i provedení má v Česku a v zahraničí na starosti agentura CZECH PROMOTION. Startuje 22. dubna symbolicky na Den Země.  

„Lidé si často myslí že žít ekologicky je nákladné, nebo že je to urputný a marný boj. My se v rámci kampaně snažíme na příkladech ukázat, že tzv. nízkouhlíkový životní styl vám nejen ušetří peněženku, ale také učiní váš život jednodušší, budete zdravější a více času trávit se svými bližními. A jako bonus – významně tím přispějete k odvrácení nejhorších dopadů změny klimatu,“ říká Jakub Zelený, poradce pro změnu klimatu z organizace Člověka v tísni.  

Do kampaně se v České republice zapojí influenceři jako například foodblogerka Markéta Pavleje alias Kitchenette. Na svých instagramových stories budou zveřejňovat praktické výzvy tematizované udržitelným životním stylem, do které zapojí své fanoušky. Spolu s tím se uživatelům sociální sítě dostane celá řada užitečných doporučení, tipů a dalšího vzdělávacího obsahu na instagramovém profilu 1planet4all. V rámci kampaně proběhne i live stream a diskuse s influencery. 

“Jsem velmi rád, že na této kampani můžeme pracovat. U podobných témat je správná volba komunikace opravdu důležitá – generaci Y i Z je potřeba zaujmout, na chvíli zastavit a motivovat k akci, anebo alespoň k zamyšlení. Před návrhem komunikace jsme měli k dispozici robustní výzkum o vnímání, bariérách i obavách mladé generace z dopadů klimatických změn. Výzkum je vždy základ funkční komunikace a předpoklad úspěšného výsledku kampaně,” říká ředitel online divize CZECH PROMOTION Adam Hazucha.

Kampaň bude probíhat kromě České republiky také v Estonsku, Španělsku a Portugalsku. S využitím sociálních sítí se tím v rámci kampaně otevírá prostor pro sdílení zkušeností, názorů či pocitů mladých lidí z propagovaných výzev i napříč zeměmi.


[1] České klima 2021, dostupné: https://enviro.fss.muni.cz/ceskeklima2021

The Deloitte Global 2021 Millennial and Gen Z Survey, dostupné: https://www2.deloitte.com/global/en/pages/about-deloitte/articles/millennialsurvey.html

21. 04. 2022 Tisková zpráva