close

Case study | Okna VEKRA sklízí plody dlouhodobé komunikace

Naše spolupráce se společností VEKRA začala v roce 2009 a od té doby značka díky promyšlené a dobře zacílené komunikaci neustále roste. Zejména poslední 4 roky se intenzivně zaměřujeme právě na budování znalosti značky a jejích pozitivních asociací – tedy jako kvalitního a důvěryhodného partnera. Zkrátka, aby VEKRA byla pro zákazníky jasná první volba.

Proto nás velmi těší, že i v roce 2020 navzdory Covidu-19 jako jediná zaznamenala 15% nárůst tržeb, zatímco celý trh poklesl o cca 10 %. Na konci letošního jara jsme s Vekrou spustili další reklamní kampaň, která jasně upevnila její pozici lídra trhu – podle posledního průzkumu s 91% znalostí značky. Rovněž se nám daří zvyšovat tzv. Top of Mind – na prvním místě uvádí značku VEKRA už téměř polovina všech respondentů.

Protože úkolem lídra je zvyšovat úroveň celého segmentu, snažíme se zákazníky edukovat a vysvětlovat, jak vybrat okna, která jim budou přinášet klid, a ne starosti. I proto jsme v roce 2019 spustili kampaň, která upozorňuje na rizika při pořízení nekvalitních levných oken, a radí zákazníkům, na co si dát při výběru nových oken pozor. Co je levné, většinou méně vydrží a v případě oken to platí dvojnásob.

Každá komunikace by samozřejmě měla fungovat i obchodně – proto jsme rádi, že značce VEKRA nadále stoupá průměrná hodnota objednávky a zvyšují se i celkové obraty. VEKRA zjevně přitahuje především zákazníky, kteří si uvědomují, že levná okna mohou v budoucnu způsobit drahé potíže. Zlepšuje se také míra konverze, tedy přetavení poptávek v objednávky, a VEKRA momentálně získává každou druhou poptávku z trhu. To z významné části přičítáme právě současné komunikaci, která se zaměřuje na rozdíl mezi běžnými okny a okny VEKRA.

Se značkou VEKRA už jsme za dobu spolupráce vytvořili několik komunikačních konceptů, ve kterých jsme se vždy snažili přesně reagovat na měnící se situaci. Tak, aby byla komunikace efektivní a co nejlépe plnila zadaný cíl. Díky patří také kompetentnímu a osvícenému vedení značky VEKRA za tu spoustu konstruktivních debat, které nám umožnily pochopit specifika tohoto složitého trhu. Jedině tak jsme vždy dokázali společnými silami dojít k nejlepšímu možnému – a hlavně funkčnímu – řešení.

11. 12. 2020 CaseStudy