Rozhovor | O esenci lídrovství a vůli nevzdávat se
Když začal kvůli hubnutí jezdit na kole, chyběl mu e‑shop pro obyčejné cyklisty, a tak si jeden založil. Po pěti letech existence je Bikero.cz lídrem trhu. Jan Coufal chce ale na kolo dostat ještě víc lidí. A ví, jak je oslovit: má velkou reklamní agenturu a byl jedním z otců ufona Alzáka.
Vypadá to, že na co Jan Coufal sáhne, to se povede. Aspoň v byznysu. Před 15 lety založil reklamní agenturu Czech Promotion, která dnes patří k největším na trhu a loni měla tržby přes 400 milionů a zisk několik desítek milionů korun. V roce 2015 k tomu přidal cyklistický e‑shop Bikero, který v posledních dvou letech vystřelil mezi hlavní hráče oboru. Jenže tak snadné to není. Především internetový obchod jej stál spoustu peněz a starostí.
Pokud v sobě klient nemá touhu být první a dominovat, pokud je spokojený jako dvojka, nikdy z něj jedničku neuděláte.
Začátky Bikera byly hodně krušné, ale Jan to nevzdal, a jak dnes říká: „Když spojíte dobrý marketing s dobrou službou, nemůže to nefungovat.“ Celý rozhovor čtěte v Hospodářských novinách.