
Výpisky | Podcast 51 | Firemní růst: Jak navýšit svůj podíl na trhu?
Zavřete oči a představte si, že předáváte klíče od své firmy exekutorovi - co uděláte, aby tato situace nenastala? I to je otázka, která může zaznít na byznysovém workshopu. Jak tedy růst, jaké bariéry překonat a kde hledat potenciál trhu? To vám prozradí naši stratégové Ondřej Bystroň a Tomáš Chmelíček v nejnovější epizodě Czech Promotion podcastu.
Růst není jen o vyšším obratu, ale třeba i o zlepšení logistiky, navázání spolupráce v jiné zemi nebo posílení týmu. Co potřebuje vaše firma, jak se připravit na krize a jaké bariéry musíte překonat, abyste dosáhli svých cílů?
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
Co znamená růst firmy?
- Není dán jednotně, záleží na specifických potřebách každé organizace
- Pokud firma neroste, přichází stagnace, což může vést k problémům
- Růst nemusí být pouze finanční, má i jiné podoby (růst kapacit, nové pobočky, …)
☝️To nejcennější, co firma má, jsou prodejní data – pracujte s nimi aktivně.
Co potřebuji k růstu?
- Znalost trhu – kdo jsou naši zákazníci, jaké máme konkurenty, jaký je objem trhu
- Dostupná data – využívejte zdroje jako statistický úřad, výzkumy trhu, veřejné databáze
- Sledování trendů – vývoj v odvětví, změna spotřebitelského chování, technologické posuny
Jaká data sledovat?
- Interní (zejména prodejní) – nejcennější a nejcitlivější zdroj informací, sledujte je pravidelně
- Veřejná data – např. ze statistického úřadu, justice.cz, mediální monitoring
- Hard data – podíl na trhu, obrat, zákaznická data, výzkumy
- Soft data – nálady zákazníků, atmosféra na trhu, očekávání
🧐 Kombinace různých typů dat přináší nejpřesnější vhled.
Co musíme ověřit před plánovaným růstem?
- Produkt – obstojí v konkurenci? Řeší reálný problém?
- Zákazníci – je jich dost? Mají prostředky a zájem nakupovat?
- Obchodní model – funguje efektivně? Jsme připraveni na větší odběry?
- Provozní záležitosti – máme personál? Zvládneme nápor objednávek?
- Systémy a procesy – jsou nastaveny tak, aby unesly růst?
🪴Růst by měl být plánovaný, metriky a kapacity firmy je třeba přizpůsobit předem.

Podcast 51 | Firemní růst: Jak navýšit svůj podíl na trhu?
Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.

Výpisky | Podcast 51
Klikni a stáhni si zápisky jako PDF zdarma.