close

Výpisky | Podcast 51 | Firemní růst: Jak navýšit svůj podíl na trhu?

Zavřete oči a představte si, že předáváte klíče od své firmy exekutorovi - co uděláte, aby tato situace nenastala? I to je otázka, která může zaznít na byznysovém workshopu. Jak tedy růst, jaké bariéry překonat a kde hledat potenciál trhu? To vám prozradí naši stratégové Ondřej Bystroň a Tomáš Chmelíček v nejnovější epizodě Czech Promotion podcastu.

Růst není jen o vyšším obratu, ale třeba i o zlepšení logistiky, navázání spolupráce v jiné zemi nebo posílení týmu. Co potřebuje vaše firma, jak se připravit na krize a jaké bariéry musíte překonat, abyste dosáhli svých cílů?

Nestíháš si pustit náš podcast? 

Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.  

Co znamená růst firmy?

  • Není dán jednotně, záleží na specifických potřebách každé organizace
  • Pokud firma neroste, přichází stagnace, což může vést k problémům
  • Růst nemusí být pouze finanční, má i jiné podoby (růst kapacit, nové pobočky, …)

☝️To nejcennější, co firma má, jsou prodejní data – pracujte s nimi aktivně.

Co potřebuji k růstu?

  • Znalost trhu – kdo jsou naši zákazníci, jaké máme konkurenty, jaký je objem trhu
  • Dostupná data – využívejte zdroje jako statistický úřad, výzkumy trhu, veřejné databáze
  • Sledování trendů – vývoj v odvětví, změna spotřebitelského chování, technologické posuny

Jaká data sledovat?

  • Interní (zejména prodejní) – nejcennější a nejcitlivější zdroj informací, sledujte je pravidelně
  • Veřejná data – např. ze statistického úřadu, justice.cz, mediální monitoring
  • Hard data – podíl na trhu, obrat, zákaznická data, výzkumy
  • Soft data – nálady zákazníků, atmosféra na trhu, očekávání

🧐 Kombinace různých typů dat přináší nejpřesnější vhled.

Co musíme ověřit před plánovaným růstem?

  • Produkt – obstojí v konkurenci? Řeší reálný problém?
  • Zákazníci – je jich dost? Mají prostředky a zájem nakupovat?
  • Obchodní model – funguje efektivně? Jsme připraveni na větší odběry?
  • Provozní záležitosti – máme personál? Zvládneme nápor objednávek?
  • Systémy a procesy – jsou nastaveny tak, aby unesly růst?

🪴Růst by měl být plánovaný, metriky a kapacity firmy je třeba přizpůsobit předem.

Podcast 51 | Firemní růst: Jak navýšit svůj podíl na trhu?

Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.

Výpisky | Podcast 51

Klikni a stáhni si zápisky jako PDF zdarma.

06. 08. 2025 Podcast