Výpisky | Podcast 55 | Jan Linhart ze Smarty o kampani i cestě k maskotovi
Co všechno stojí za úspěšnou televizní kampaní a jaké výsledky může přinést? O tom mluvíme s vedoucím marketingu společnosti Smarty Janem Linhartem a kreativním ředitelem Czech Promotion Petrem Vlasákem.
Proč se ve Smarty rozhodli pro maskota, i když z něj zpočátku nebyli příliš nadšení? Jaká kritéria hrála roli v rozhodovacím procesu a co kampaň přinesla? To a mnohem víc uslyšíte v 55. epizodě Czech Promotion podcastu.
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
Jak vznikl Smarty maskot
- Vytažen z loga, překreslen ilustrátorem, dotvořen pomocí AI, postupně polidštěn
- Osobnost: mix rošťáka a nerda (Bart Simpson + Leonard BB Theory)
- Specifický jazyk: citoslovce, jednoslovné reakce, nemluví dlouze
- Voiceover + hlas maskota: Richard Wágner (dabér Jindřicha z Kingdom Come).
Strategický základ
- Klíčový byl brand workshop, který definoval stavební kameny značky, strategického zákazníka, jednotný směr komunikace.
- Bez toho by vznikaly roztříštěné aktivity bez výsledků.
Výsledky po cca půl roce
- +44 % brand awareness, +87 % růst lidí, kteří značku mají rádi
- +20 % návštěvnost prodejen, +30 % návštěvnost webu
- +50 % nárůst prodejů v retailu, +83 % růst prodejů na e-shopu
- +30 % uchazečů o práci
Co bude dál
- Fyzický maskot
- Budování dlouhodobého komunikačního konceptu
- Silnější přítomnost tam, kde je cílovka (sportovní akce, velké události)
Podcast 55 | Jan Linhart ze Smarty o kampani i cestě k maskotovi
Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.