zavřít

Case study | Značka jako záruka kvality. Platí to i u brambor?

Určitě vás nepřekvapí, když se v obchodě setkáte se značkovou módou, elektronikou nebo balenými potravinami. Ale brambora? Produkt, který je tak obyčejný a komoditní, že by nikoho ani nenapadlo přemýšlet nad ním jiným způsobem. A toho jsme se spolu s klientem rozhodli patřičně využít.

Ale pěkně od začátku. Jak už bylo zmíněno, vnímání brambor jako obyčejné a nezajímavé potraviny pocitově znesnadňuje jejím producentům pokusy o komunikaci vlastní funkční značky. Na základě této domněnky se producenti soustředí na komunikaci svých produktů hlavně v privátních značkách silných řetězců, což ale nemusí vždy přinášet ten nejlepší prodejní výsledek.

To byl i případ našeho klienta, pana Rasochy, a jeho rodinné firmy z Vysočiny, která je jedním z největších producentů brambor v ČR. Už od prvního brainstormingu nám bylo jasné, že pokud chceme na trhu komunikovat produkt tohoto typu, musíme vytvořit vlastní jedinečnou značku. A za tou jedinečností by neměl stát jen hezký logotyp a obrázek, ale především jasně definovaný účel, benefit a příběh. Po několika úvodních setkáních s panem Rasochou a jeho rodinnou firmou jsme naštěstí věděli, že bude z čeho čerpat – desítky let zkušeností a silný rodinný příběh byly velkou inspirací.

A tak jsme vytvořili Rasochovy brambory. Značku, která si jako záruku kvality propůjčuje jméno samotného majitele společnosti, a je tak propojená s jeho poznáním, o které se vždy ráda podělí ve formě receptů, tipů a triků pro obyčejného strávníka nebo hospodyňku neznámých. Proto jsme také doporučili klientovi neoznačovat brambory varnými typy A, B, C, ale napsat jednoduše, na přípravu jakého jídla jsou jednotlivé druhy brambor nejlepší – na salát, na loupačku, na hranolky nebo na kaši. Jak zjistil výzkum, je to pro našeho koncového zákazníka jasné a přehledné označení.

Poslání značky Rasochovy brambory – “přinášet tu nejlepší chuť brambor na váš stůl” – se pak propisuje nejen v samotném produktu, ale i v jeho jedinečném obalu. Papírový pytel s vyseknutým průhledem uchovává a chrání brambory před světlem, na které jsou velmi citlivé. Příjemným detailem je jeho výroba z recyklovaného materiálu lepeného škrobovým lepidlem, aby jej mohl zákazník bez obav vytřídit do modré nádoby.

Tak takhle jsme to společně vymysleli. A jak to funguje? Investice do vlastní značky se klientovi vyplatila. Rasochovy brambory jsou v prodeji první měsíc, konkrétně na online platformě Rohlík.cz, a obratem se vyrovnají již zaběhnuté konkurenci. Jedinečný charakter značky si zákazníky získal a stačilo k tomu jen pár týdnů.

Rasochovy brambory, držíme pěsti! A všem ostatním dobrou chuť!

Ota Nussberger | Art Director

24. 03. 2021 CaseStudy