Shrnutí a záznam přednášky #3
Milí podnikatelé,
třetí přednáška ze série #marketingemprotikrizi je úspěšně za námi a my vám již tradičně přinášíme shrnutí témat, o kterých jsme se tentokrát bavili. V závěru článku naleznete také veškeré zdroje a informace, které jsme vám slíbili. Doufáme, že vám pomou k úspěšnému překonání krize i v budoucím podnikání.
Po včerejším KDO, CO, JAK jsme dnes navázali otázkou KDE a představili si jednotlivá média, která lze pro reklamu využít.
Na co byste neměli zapomenout?
- Všechna média fungují, jen se musí použít správně.
- Buďte ve svých sděleních srozumitelní. Jednoduchost je klíčem k úspěchu.
- Četnost tvoří zásah. A to napříč mediatypy.
- Myslete na to, kdo dané médium sleduje a poslouchá. Je to vaše „cílovka“?
- Buďte ve své komunikaci konzistentní. Ideálně dlouhodobě.
- Vždy si od médií vyžádejte detailní informace – sledovanost, čtenost, …
- Tlačte na cenu.
Co ještě zaznělo:
- Doporučení na tvorbu e-shopu
- Jaké informace uvádět na web
- Co čekat od sociálních sítích a jaký obsah sdílet
- Proč využít PPC reklamu ve vyhledávání
- Jak si jednoduše vytvořit vlastní grafiku
- Odkud čerpat inspiraci a potřebná data
- Ukázky úspěšné komunikace
Nějaké z témat vám uniklo nebo si chcete přednášku pustit znovu? Navštivte youtube Czech Promotion, kde jsme zveřejnili celý záznam včetně závěrečné diskuze.
Věříme, že vždy je co zlepšovat, a proto i potřetí budeme vděční za zpětnou vazbu. Líbila se vám dnešní přednáška? Chtěli byste nám něco vzkázat?
Připomínky a nápady můžete opět posílat prostřednictvím krátkého dotazníku. Děkujeme!
Konec, nebo nový začátek?
Doufáme, že vás projekt #marketingemprotikrizi motivoval stejně jako nás. Budeme moc rádi, když se s námi podělíte o výsledky vaší práce, ať už to bude reklamní spot v rádiu, vámi navržený leták, analýza cílové skupiny nebo třeba koncept nového produktu. Vše můžete posílat na e-mail promotion@promotion.cz. Moc se na to těšíme!
Držíme palce a přejeme vám všem pevnou vůli a hlavně zdraví.
Honza, Milan, Michal, Adam, Ondra, Michal, Lukáš, Dominika, Martin, Gabo, Jakub, Jirka, Ondra, Ota, Jitka, Alex, Adéla, Lada a mnoho dalších. 🤍
Informace, návody a inspirace
Pamatujete si na 2. přednášku a téma superiorních benefitů? ZDE objevíte tabulku s ukázkami, jak mohou takové benefity vypadat v praxi. Věříme, že podstatnou část těchto frází jste už v reklamách zaznamenali.
Dál jsme pro vás připravili materiály z oblasti online reklamy. Téma e-commerce je velmi obsáhlé, proto jsme se vám snažili primárně ukázat směr, jakým se v této oblasti vydat a jak nad online reklamou přemýšlet. Níže proto přikládáme konkrétní návody, nástroje a inspiraci – ať už z našich zdrojů nebo od dalších expertů z oboru.
Návody k online reklamě
- Jaké informace mít na webu?
Webinář od Pavla Ungra – příklady z oblasti gastronomie (40 minut)
- Jak pracovat se sociálními sítěmi?
Sociální sítě pro začátečníky v době covidové od Elišky Vyhnánkové (cca 1 hodina)
- Jak na reklamu ve vyhledávání?
Založení PPC systému Google Ads a nastavení první kampaně ve vyhledávání – návod krok za krokem od Lady Šilhavé (20 minut)
Tip – nově založený účet na Google Ads získá kredit 1000,- Kč zdarma
PPC reklama přes Sklik.cz – podrobný návod přímo od Seznamu
- Jak snadno a zdarma vytvořit grafiku
Nástroj Canva – video-návod od Adély Bašníkové (25 minut)
- Jak založit Google Analytics
Založení účtu v GA – návod od shoptet.tv
Doporučené nástroje na práci (nejen) s daty
- Answer the public – Získejte data z našeptávačů. Napoví vám, co lidé na internetu hledají.
- Google trends – Zjistěte hledanost jednotlivých výrazů.
- Marketingminer.com – Udělejte si analýzu kláčových slov. Zkontrolujte indexaci stránek. Analyzujte produkty v srovnávačích cen.
- asana.com – Mějte přehled o svých pracovních úkolech. Jako manažeři, jste povinni vnést do organizace práce pořádek.
- admin.firmy.cz – Upravte svůj firemní zápis na Firmy.cz i Mapy.cz. Vložené informace jsou pak vidět i ve výsledcích vyhledávání na Seznamu.
- Google moje firma – Firemní zápis můžete upravovat i na Google. Zobrazí se ve vyhledávání i na Google Maps.
- Cerebroad.com/slovnicek – Slovníček pojmů používaných v online reklamě.
- Cerebroad.com/advertiser-adserving – Dostupný český ad-server pro display kampaně.
- Adarrows.com – Lokální DMP platforma pro ty, kteří s daty a RTB začínají.
Inspirace – weby
- newsfeed.cz – zásadní zdroj informací o reklamě na Facebooku a sociálních sítích
- blog.sklik.cz – blog seznamu o PPC reklamním systému Sklik
- promotion.cz/blog – blog agentury Czech Promotion
- besteto.cz/blog – blog agentury Besteto
- mergado.cz/blog – blog o reklamě na zbožových srovnávačích (Heureka, Zboží.cz, ...)
- jakbytlepsi.cz – od Forbes
- success.cz – semináře pro podnikatele, přihlaste se k jejich newsletteru
- navolnenoze.cz – portál nezávislých profesionálů
- Collabim.cz/akademie – blog o reklamních kanálech
Inspirace – podcasty
- In_Content – od agentury Boomerang communication o obsahovém marketingu
- CZECH Promotion Podcast – o naší práci a pragmatickém marketingu
- Marco Podcasty – od agentury Marco BNN o sociálních sítích, rebrandingu, automatizaci a dalších moderních nástrojích B2B marketingu
- PeckaPodcast – od marketingové a IT agentury PeckaDesign – diskuze se zajímavými lidmi z oblasti e-commerce
- Modrá krev – strategie, tipy a triky pro tvorbu a optimalizaci reklamních kampaní na Facebooku
- Seologer Podcast – od Pavla Ungra, specialisty na SEO a online marketing
- Podcast Oranžáda – od agentury Besteto