
Marketingem proti krizi | Typy médií a jak je využít pro vaši reklamu
Milí podnikatelé,
třetí přednáška ze série #marketingemprotikrizi je úspěšně za námi a my vám již tradičně přinášíme shrnutí témat, o kterých jsme se tentokrát bavili. V závěru článku naleznete také veškeré zdroje a informace, které jsme vám slíbili. Doufáme, že vám pomohou k úspěšnému překonání krize i v budoucím podnikání.
Po včerejším Kdo? Co? Jak? jsme dnes navázali otázkou Kde a představili si jednotlivá média, která lze pro reklamu využít.
Na co byste neměli zapomenout?
- Všechna média fungují, jen se musí použít správně.
- Buďte ve svých sděleních srozumitelní. Jednoduchost je klíčem k úspěchu.
- Četnost tvoří zásah. A to napříč mediatypy.
- Myslete na to, kdo dané médium sleduje a poslouchá. Je to vaše „cílovka“?
- Buďte ve své komunikaci konzistentní. Ideálně dlouhodobě.
- Vždy si od médií vyžádejte detailní informace – sledovanost, čtenost, …
- Tlačte na cenu.
Nějaké z témat vám uniklo nebo si chcete přednášku pustit znovu? Záznam najdete na youtube Czech Promotion.
Konec nebo nový začátek?
Doufáme, že vás projekt #marketingemprotikrizi motivoval stejně jako nás. Budeme moc rádi, když se s námi podělíte o výsledky vaší práce, ať už to bude reklamní spot v rádiu, vámi navržený leták, analýza cílové skupiny nebo třeba koncept nového produktu. Vše můžete posílat na e-mail promotion@promotion.cz. Moc se na to těšíme!
Držíme palce a přejeme vám všem pevnou vůli a hlavně zdraví.
Informace, návody a inspirace
Pamatujete si na 2. přednášku a téma superiorních benefitů? ZDE objevíte tabulku s ukázkami, jak mohou takové benefity vypadat v praxi. Věříme, že podstatnou část těchto frází jste už v reklamách zaznamenali.
Dál jsme pro vás připravili materiály z oblasti online reklamy. Téma e-commerce je velmi obsáhlé, proto jsme se vám snažili primárně ukázat směr, jakým se v této oblasti vydat a jak nad online reklamou přemýšlet.
Návody k online reklamě
- 🎯 Jaké informace mít na webu?
Webinář od Pavla Ungra – příklady z oblasti gastronomie (40 minut)
- 🎯 Jak pracovat se sociálními sítěmi?
Sociální sítě pro začátečníky v době covidové od Elišky Vyhnánkové (cca 1 hodina)
- 🎯 Jak na reklamu ve vyhledávání?
Založení PPC systému Google Ads a nastavení první kampaně ve vyhledávání – návod krok za krokem od Lady Šilhavé (20 minut)
Tip – nově založený účet na Google Ads získá kredit 1000,- Kč zdarma
PPC reklama přes Sklik.cz – podrobný návod přímo od Seznamu
- 🎯 Jak snadno a zdarma vytvořit grafiku
Nástroj Canva – video-návod od Adély Bašníkové (25 minut)
- 🎯 Jak založit Google Analytics
Založení účtu v GA – návod od shoptet.tv
Doporučené nástroje
- Answer the public – Získejte data z našeptávačů. Napoví vám, co lidé na internetu hledají.
- Google trends – Zjistěte hledanost jednotlivých výrazů.
- Marketingminer.com – Udělejte si analýzu kláčových slov. Zkontrolujte indexaci stránek. Analyzujte produkty v srovnávačích cen.
- asana.com – Mějte přehled o svých pracovních úkolech. Jako manažeři, jste povinni vnést do organizace práce pořádek.
- admin.firmy.cz – Upravte svůj firemní zápis na Firmy.cz i Mapy.cz. Vložené informace jsou pak vidět i ve výsledcích vyhledávání na Seznamu.
- Google moje firma – Firemní zápis můžete upravovat i na Google. Zobrazí se ve vyhledávání i na Google Maps.
- Cerebroad.com/slovnicek – Slovníček pojmů používaných v online reklamě.
- Cerebroad.com/advertiser-adserving – Dostupný český ad-server pro display kampaně.
- Adarrows.com – Lokální DMP platforma pro ty, kteří s daty a RTB začínají.
Inspirace – weby
- promotion.cz/blog – pragmatický marketing v podání agentury Czech Promotion
- newsfeed.cz – zásadní zdroj informací o reklamě na Facebooku a sociálních sítích
- blog.sklik.cz – blog seznamu o PPC reklamním systému Sklik
- besteto.cz/blog – blog agentury Besteto
- jakbytlepsi.cz – od Forbes
- success.cz – semináře pro podnikatele, přihlaste se k jejich newsletteru
- navolnenoze.cz – portál nezávislých profesionálů
- Collabim.cz/akademie – blog o reklamních kanálech
Inspirace – podcasty
- Czech Promotion Podcast – o naší práci a pragmatickém marketingu
- In_Content – od agentury Boomerang communication o obsahovém marketingu
- Marco Podcasty – od agentury Marco BNN o sociálních sítích, rebrandingu, automatizaci a dalších moderních nástrojích B2B marketingu
- PeckaPodcast – od marketingové a IT agentury PeckaDesign – diskuze se zajímavými lidmi z oblasti e-commerce
- Modrá krev – strategie, tipy a triky pro tvorbu a optimalizaci reklamních kampaní na Facebooku
- Seologer Podcast – od Pavla Ungra, specialisty na SEO a online marketing
- Podcast Oranžáda – od agentury Besteto
.png)
Mohlo by vás zajímat
Přednáška | Jak z místa prodeje získat ty nejlepší výsledky