Výpisky | Podcast 39 | Behavio - Nejdražší výzkum je žádný výzkum
Čeho se klienti na výzkumu bojí nejvíc? Toho, že je vyjde draho. Dnes už si ale výzkum dovolí i menší značka, protože je ve srovnání s realizací kampaně jen malou investicí. S výzkumem navíc přijde ujištění, že výsledná kampaň bude fungovat.
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
Proč se pouštět do výzkumu?
- Díky výzkumu si budeš o dost jistější – nechceš myslet, chceš vědět
- Malý výzkum – technologie umožňuje sběr dat a tím i nižší náklady
Jaký je rozdíl mezi dobrým a špatným výzkumem?
- Výzkum musí splnit cíl, ať už je jakýkoliv
- Je nutné vyhnout se velkému počtu dat, jinak je možnost utopení se
- Příklady špatného výzkumu: návodné otázky, analytická chyba, špatně položená otázka, nepoužitelnost v praxi
Co nás naučila praxe?
- Ideální je říct si např. tři hlavní otázky, na které je potřeba si odpovědět
- Výzkum může klidně potvrdit to, co již proběhlo nebo změřit, co funguje dobře – poté je potřeba vybrat cestu, která nás dovede k cíli
- Nákupní chování není racionální a je třeba na to myslet i při výzkumu
- Zákazník není hloupý, musíme mu ale jít naproti a uzpůsobit naši řeč té jeho, tedy komunikovat to, co potřebujeme, aby se k zákazníkovi dostalo
- Nezapomenout na branding, který může snadno zapadnout
Co tě dovede ke zdárnému cíli?
- Zapojení strategie, směrování značky, analýza příležitostí trhu, brandtracking
- Segmentace cílových skupin – vytěžit strategické zákazníky a oddělit je od masy
- Velká důležitost měření: nezapomenout na pretest, potest, kontinuální tracking
- Nutnost reflektovat neracionální stránku věci: dostat se do podvědomí, nesmí se jednat o tupou škálu
Jaké jsou predikce do budoucna?
- Zapojení nových technologií dovoluje zrychlení, ušetření energie, možnost se méně ptát, snazší reporting a výrazně rychlejší analýzu
- AI zřejmě bude selhávat v odhadu emocí lidí, což platí i o interpretaci dat
- Důležitost opatrnosti v trendech, nezapomínat na řemeslo
Podcast
Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.
23. 05. 2024
Podcast