zavřít

Výpisky | Podcast 39 | Behavio - Nejdražší výzkum je žádný výzkum

Čeho se klienti na výzkumu bojí nejvíc? Toho, že je vyjde draho. Dnes už si ale výzkum dovolí i menší značka, protože je ve srovnání s realizací kampaně jen malou investicí.  S výzkumem navíc přijde ujištění, že výsledná kampaň bude fungovat.

Nestíháš si pustit náš podcast?

Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe. 

Proč se pouštět do výzkumu?

  • Díky výzkumu si budeš o dost jistější – nechceš myslet, chceš vědět
  • Malý výzkum – technologie umožňuje sběr dat a tím i nižší náklady

Jaký je rozdíl mezi dobrým a špatným výzkumem?

  • Výzkum musí splnit cíl, ať už je jakýkoliv
  • Je nutné vyhnout se velkému počtu dat, jinak je možnost utopení se
  • Příklady špatného výzkumu: návodné otázky, analytická chyba, špatně položená otázka, nepoužitelnost v praxi

Co nás naučila praxe?

  • Ideální je říct si např. tři hlavní otázky, na které je potřeba si odpovědět
  • Výzkum může klidně potvrdit to, co již proběhlo nebo změřit, co funguje dobře – poté je potřeba vybrat cestu, která nás dovede k cíli
  • Nákupní chování není racionální a je třeba na to myslet i při výzkumu
  • Zákazník není hloupý, musíme mu ale jít naproti a uzpůsobit naši řeč té jeho, tedy komunikovat to, co potřebujeme, aby se k zákazníkovi dostalo
  • Nezapomenout na branding, který může snadno zapadnout

Co tě dovede ke zdárnému cíli?

  • Zapojení strategie, směrování značky, analýza příležitostí trhu, brandtracking
  • Segmentace cílových skupin – vytěžit strategické zákazníky a oddělit je od masy
  • Velká důležitost měření: nezapomenout na pretest, potest, kontinuální tracking
  • Nutnost reflektovat neracionální stránku věci: dostat se do podvědomí, nesmí se jednat o tupou škálu

Jaké jsou predikce do budoucna?

  • Zapojení nových technologií dovoluje zrychlení, ušetření energie, možnost se méně ptát, snazší reporting a výrazně rychlejší analýzu
  • AI zřejmě bude selhávat v odhadu emocí lidí, což platí i o interpretaci dat
  • Důležitost opatrnosti v trendech, nezapomínat na řemeslo

Podcast

Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.

23. 05. 2024 Podcast