close

Výpisky | Podcast 45 | Backstage reklamních kampaní

Nahlédni pod pokličku úspěšných kampaní. Azurit, Práce.cz a Samson – to je jen ukázka značek, o kterých je slyšet. Jaký byl postup při tvorbě kreativy? Jak udělat, aby nespadla pivní pěna? A jak je možné, že spot může fungovat i bez produktu? O tom se ve 45. epizodě podcastu rozpovídali kreativní ředitel Petr Vlasák a produkční Michaela Horáková.

Nestíháš si pustit náš podcast? 

Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.  

Proces výroby reklamního spotu

  • Na začátku je nutné poznat klienta, jeho potřeby, strategii a cíle
  • Musíme pochopit, jak cílová skupina našeho klienta přemýšlí a jaké má chování
  • Obhlídky na místě (např. v pivovaru a ve městě, kde klient podniká)
  • Tvorba kreativních konceptů a představení klientovi
  • Schválený kreativní koncept a hledání vhodného režiséra
  • Představení vybraných režisérů pro daný koncept
  • Casting herců, kteří sedí k danému konceptu – má cca 3 kola, trvá klidně přes 8 hodin
  • Technické obhlídky, zajištění lokací, samotné natáčení
  • Zapojení postprodukce, oslovení skladatele, nahrávání hlasu, color grading, střižna a jiné
  • Ideální doba od výběru produkce až po výsledek je 2-3 měsíce

Jak jsme šli na Práce.cz?

  • Pro kreativu bylo důležité najít něco, co provede celým procesem hledání práce
  • Cílem kampaně pro Práce.cz je říct, že pomohou s celým procesem
  • Kreativní koncept: Udělej tečku za starou prací – tečka z loga Práce.cz
  • Tečka jako pomocník – ten, kdo podá kapesník, pošťouchne, otevře šampaňské
  • Z tečky se stal maskot, duši jí dodal režisér Prokop Motl
  • Možnost zabořit do tečky prsty, herci mohli navazovat, důraz na autentičnost
  • Casting – důraz na výrazově schopné herce
  • 3 varianty teček – malá ve velikosti klíčenky, větší ve velikosti skákacího míče
  • Větší koule na 30 m pojezdu, kterou rozhýbali loutkoherci

Jak jsme šli na Samson?

  • Kreativa proměnila kampaň na pivo a z náhodných partiček přešla k hlavám na stole a zapojení nadsázky – kreativa vyhrála dokonce i v Katovně
  • Prohlídka města, kde na hlavním náměstí stojí Samson – mýtický hrdina, který ztratil hlavu k dívce Dalile, což dovedlo ke konceptu
  • Natočeno 5 technicky náročných spotů za 1 den
  • Důraz na autentičnost a reálnost, herci seděli ve stolech, kde byly výřezy na míru
  • Casting herců, kteří dokázali vše odvyprávět obličejem
  • Pivní pěna v teple světel rychle spadne, rozmíchávalo se s jedlou sodou nebo s vaječnými bílky – a k tomu všemu herečka veganka
  • Bezhlavé karty na míru, které vytvořil Lukáš Glaser, náš ilustrátor
  • Úplné rozložení zvuku a jeho složení podle požadavků zvládnul Ondřej Krejčík, náš zvukař

Jak jsme šli na Azurit?

  • Králíček Azurit provázel diváky z pohádky do pohádky
  • Nechali jsme králíčka, melodii i spot, přidali jsme vánoční prvky a nový text
  • Z reklamního spotu jsme úplně vypustili produkt
  • Mediální oddělení dokázalo obsadit všechny vánoční pohádky

Tvůrčí postupy podle kreativního ředitele Petra Vlasáka

  • Mějte kolem sebe skvělý tým, který vám pomůže s kreativními koncepty
  • Navnímat danou kategorii reklamy a poté ji úplně popřít
  • Symboly značek od Behavio – rozřazené do různých kategorií
  • Tvůrčí matice – otázky typu Podívejte se na zadání jako 12leté dítě
  • Insighty (vhled do chování spotřebitele) – jak přemýšlí člověk, který ztratí práci?

Podcast 45 | Backstage reklamních kampaní

Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.

28. 01. 2025 Podcast