Výpisky | Podcast 45 | Backstage reklamních kampaní
Nahlédni pod pokličku úspěšných kampaní. Azurit, Práce.cz a Samson – to je jen ukázka značek, o kterých je slyšet. Jaký byl postup při tvorbě kreativy? Jak udělat, aby nespadla pivní pěna? A jak je možné, že spot může fungovat i bez produktu? O tom se ve 45. epizodě podcastu rozpovídali kreativní ředitel Petr Vlasák a produkční Michaela Horáková.
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
Proces výroby reklamního spotu
- Na začátku je nutné poznat klienta, jeho potřeby, strategii a cíle
- Musíme pochopit, jak cílová skupina našeho klienta přemýšlí a jaké má chování
- Obhlídky na místě (např. v pivovaru a ve městě, kde klient podniká)
- Tvorba kreativních konceptů a představení klientovi
- Schválený kreativní koncept a hledání vhodného režiséra
- Představení vybraných režisérů pro daný koncept
- Casting herců, kteří sedí k danému konceptu – má cca 3 kola, trvá klidně přes 8 hodin
- Technické obhlídky, zajištění lokací, samotné natáčení
- Zapojení postprodukce, oslovení skladatele, nahrávání hlasu, color grading, střižna a jiné
- Ideální doba od výběru produkce až po výsledek je 2-3 měsíce
Jak jsme šli na Práce.cz?
- Pro kreativu bylo důležité najít něco, co provede celým procesem hledání práce
- Cílem kampaně pro Práce.cz je říct, že pomohou s celým procesem
- Kreativní koncept: Udělej tečku za starou prací – tečka z loga Práce.cz
- Tečka jako pomocník – ten, kdo podá kapesník, pošťouchne, otevře šampaňské
- Z tečky se stal maskot, duši jí dodal režisér Prokop Motl
- Možnost zabořit do tečky prsty, herci mohli navazovat, důraz na autentičnost
- Casting – důraz na výrazově schopné herce
- 3 varianty teček – malá ve velikosti klíčenky, větší ve velikosti skákacího míče
- Větší koule na 30 m pojezdu, kterou rozhýbali loutkoherci
Jak jsme šli na Samson?
- Kreativa proměnila kampaň na pivo a z náhodných partiček přešla k hlavám na stole a zapojení nadsázky – kreativa vyhrála dokonce i v Katovně
- Prohlídka města, kde na hlavním náměstí stojí Samson – mýtický hrdina, který ztratil hlavu k dívce Dalile, což dovedlo ke konceptu
- Natočeno 5 technicky náročných spotů za 1 den
- Důraz na autentičnost a reálnost, herci seděli ve stolech, kde byly výřezy na míru
- Casting herců, kteří dokázali vše odvyprávět obličejem
- Pivní pěna v teple světel rychle spadne, rozmíchávalo se s jedlou sodou nebo s vaječnými bílky – a k tomu všemu herečka veganka
- Bezhlavé karty na míru, které vytvořil Lukáš Glaser, náš ilustrátor
- Úplné rozložení zvuku a jeho složení podle požadavků zvládnul Ondřej Krejčík, náš zvukař
Jak jsme šli na Azurit?
- Králíček Azurit provázel diváky z pohádky do pohádky
- Nechali jsme králíčka, melodii i spot, přidali jsme vánoční prvky a nový text
- Z reklamního spotu jsme úplně vypustili produkt
- Mediální oddělení dokázalo obsadit všechny vánoční pohádky
Tvůrčí postupy podle kreativního ředitele Petra Vlasáka
- Mějte kolem sebe skvělý tým, který vám pomůže s kreativními koncepty
- Navnímat danou kategorii reklamy a poté ji úplně popřít
- Symboly značek od Behavio – rozřazené do různých kategorií
- Tvůrčí matice – otázky typu Podívejte se na zadání jako 12leté dítě
- Insighty (vhled do chování spotřebitele) – jak přemýšlí člověk, který ztratí práci?
Podcast 45 | Backstage reklamních kampaní
Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.
28. 01. 2025
Podcast