Pište motivační dopis, který nezapadne
Představte si modelovou situaci: sedíte u počítače, procházíte si nově vystavené pracovní pozice a heuréka! Svatý grál! Už už chcete kliknout na tlačítko „Odpovědět“, když Vás zarazí ta pověstná věta: „Pokud Vás tato nabídka zaujala, zašlete nám svůj životopis a motivační dopis.“ a Vaše nadšení padá volným pádem až k bodu mrazu.
Ano, řeč není o ničem jiném než o uchazeči nenáviděném a personalisty žádaném motivačním dopise.
Přece by nám personalistům mělo stačit mrknout na LinkedIn.
V dnešní době jej uchazeči čím dál častěji vnímají jako přežitek. Přece by nám personalistům mělo stačit mrknout na LinkedIn. A mají z poloviny pravdu. Životopis, popřípadě profil na LinkedIn, je při náboru základ. Za pomoci jediné A4 má personalista rychlý přehled o pracovních zkušenostech, dosaženém vzdělání a zájmech. Slovy básníka jde o „vstupenku do povědomí každého personalisty“.
I ten nejobsáhlejší, barvami oplývající životopis však neprozradí to nejpodstatnější – Váš potenciál a postoje. Jak řekl americký obchodník Herbert Kelleher: ,,Nenajímáte lidi kvůli dovednostem, ale kvůli jejich postoji. Dovednosti je můžete vždycky naučit.” A touto větou se řídíme i při náboru do CZECH PROMOTION. Pokud je životopis vstupenkou do povědomí personalisty, motivační dopis je klíč ke vstupní bráně.
Co tedy do motivačního dopisu patří a čeho se vyvarovat?
1. tip: Na jakou pozici se hlásíte – personalista si Vás ve vteřině zařadí.
2. tip: Proč Vás pozice zaujala – jaká informace Vás přiměla reagovat?
3. tip: Sepište důvody, proč právě tuhle pozici chcete dělat.
4. tip: Proč právě vy budete přínosem?
„V mladých letech jsem byl/a vedoucí skautu, což mě perfektně připravilo na práci v týmu, koordinaci práce a spolupráci s rozdílnými charaktery. ”
5. tip: Ke každému bodu uvádějte konkrétní příklady a situace.
„Už v první třídě jsem do písanky místo obkreslování písmenek sepisovala román o hodné paní učitelce a zlobivých žácích.“
6. tip: Vyhněte se prázdným frázím:
„Myslím, že jsem vhodný kandidát.“
„Myslím, že budu pro Vaši společnost přínosem.“
„Tato nabídka mě zaujala, a proto jsem se rozhodl/a reagovat.“
a ten nejdůležitější 7. tip: Buďte upřímní – my personalisté/detektivové to stejně odhalíme. :)
Žaneta Blaschkeová, HR & Backoffice manager online divize