zavřít

Pište motivační dopis, který nezapadne

Představte si modelovou situaci: sedíte u počítače, procházíte si nově vystavené pracovní pozice a heuréka! Svatý grál! Už už chcete kliknout na tlačítko „Odpovědět“, když Vás zarazí ta pověstná věta: „Pokud Vás tato nabídka zaujala, zašlete nám svůj životopis a motivační dopis.“ a Vaše nadšení padá volným pádem až k bodu mrazu.

Ano, řeč není o ničem jiném než o uchazeči nenáviděném a personalisty žádaném motivačním dopise.

Přece by nám personalistům mělo stačit mrknout na LinkedIn.

V dnešní době jej uchazeči čím dál častěji vnímají jako přežitek. Přece by nám personalistům mělo stačit mrknout na LinkedIn. A mají z poloviny pravdu. Životopis, popřípadě profil na LinkedIn, je při náboru základ. Za pomoci jediné A4 má personalista rychlý přehled o pracovních zkušenostech, dosaženém vzdělání a zájmech. Slovy básníka jde o „vstupenku do povědomí každého personalisty“. 

I ten nejobsáhlejší, barvami oplývající životopis však neprozradí to nejpodstatnější – Váš potenciál a postoje. Jak řekl americký obchodník Herbert Kelleher: ,,Nenajímáte lidi kvůli dovednostem, ale kvůli jejich postoji. Dovednosti je můžete vždycky naučit.” A touto větou se řídíme i při náboru do CZECH PROMOTION. Pokud je životopis vstupenkou do povědomí personalisty, motivační dopis je klíč ke vstupní bráně.

Co tedy do motivačního dopisu patří a čeho se vyvarovat? 

1. tip: Na jakou pozici se hlásíte – personalista si Vás ve vteřině zařadí.

2. tip: Proč Vás pozice zaujala – jaká informace Vás přiměla reagovat?

3. tip: Sepište důvody, proč právě tuhle pozici chcete dělat.

4. tip: Proč právě vy budete přínosem?

„V mladých letech jsem byl/a vedoucí skautu, což mě perfektně připravilo na práci v týmu, koordinaci práce a spolupráci s rozdílnými charaktery. ”

5. tip: Ke každému bodu uvádějte konkrétní příklady a situace. 

„Už v první třídě jsem do písanky místo obkreslování písmenek sepisovala román o hodné paní učitelce a zlobivých žácích.“

6. tip: Vyhněte se prázdným frázím:

„Myslím, že jsem vhodný kandidát.“

„Myslím, že budu pro Vaši společnost přínosem.“

„Tato nabídka mě zaujala, a proto jsem se rozhodl/a reagovat.“

a ten nejdůležitější 7. tip: Buďte upřímní – my personalisté/detektivové to stejně odhalíme. :)

 

Žaneta Blaschkeová, HR & Backoffice manager online divize 

14. 04. 2022 Vzdělávání