
Jak správně pracovat s klíčovými slovy?
V prvním článku věnovanému SEO jsme si vysvětlili, co to SEO je a jak se dělí. Dnes se podíváme na to, jak v rámci optimalizace vyhledávání pracovat s klíčovými slovy, abychom co nejlépe optimalizovali obsah, který nám dopomůže k vyšším pozicím ve vyhledávačích.
Co jsou to vůbec klíčová slova?
Klíčová slova (Key Words) vystihují po obsahové stránce daný text/článek a zpravidla se v něm objevují v největší míře. Pro výběr těch nejzákladnějších klíčových slov většinou stačí zdravý rozum.
Například: chystáte článek o připravovaném iPhone 14, nejdůležitější klíčová slova budou nejspíše iPhone 14, telefon, mobilní telefon, chytrý telefon, Apple.
Míra, různorodost a relevance užívaných KW je následně zhodnocena z hlediska SEO, a při správném použití má vůbec ten nejpodstatnější vliv na dobrý výsledek článku.
Kde vůbec klíčová slova seženu?
Dnes již máme k dispozici nástroje, které nám zobrazují jak měsíční hledanost, tak trendovost, či průměrnou cenu za proklik. Nástroje, kde získáte relevantní klíčová slova, jsou:
- Seznam Sklik
- Google Ads
- Marketing Miner
- Collabim
Platí tedy, že čím více klíčových slov, tím lépe?
Důležité je zmínit, že přesycení stránky klíčovými slovy klientům příliš nepomáhá. Pro čtenáře působí rušivě a navíc vyhledávače jako Google či Seznam tyto snahy o „přechytračení systému“ dokáží rázně potrestat.
Jaká klíčová slova jsou vhodná?
Nalézt vhodná KW a témata nám může pomoct i samotný Google, popřípadě pro tuto potřebu existují speciální nástroje. Jaká jsou má doporučení?
- Používejte klíčová slova hlavně v nadpisech (H1, H2, H3).
- Používejte klíčová slova v těle článku, vždy však s mírou.
- Čím více relevantních, souvisejících témat do článku zahrneme, tím lépe.
- Používejte i synonyma a jiné tvary klíčových slov.
- Pište poutavě – snažte se nalákat čtenáře na to, co všechno se v článku dozví.
- Používejte otázky, na které čtenář v článku nalezne odpověď.
- Pod úvodní odstavec vložte nejlépe video (klidně youtube) nebo alespoň poutavý obrázek. Video vyzývá k přímé interakci a snižuje míru okamžitého odchodu.
Snažte se, aby bylo vaše SEO co nejefektivnější
Ačkoliv vyhledávače běžně chápou skloňování a dokážou rozlišit jednotné a množné číslo, nejefektivnější je používat klíčové slovo, pokud možno, v 1. pádu a v čísle, ve kterém je nejhledanější. Někdy totiž může mít KW v jednotném čísle rapidně nižší hledanost než v množném.
