zavřít

Jak správně pracovat s klíčovými slovy?

prvním článku věnovanému SEO jsme si vysvětlili, co to SEO je a jak se dělí. Dnes se podíváme na to, jak v rámci optimalizace vyhledávání pracovat s klíčovými slovy, abychom co nejlépe optimalizovali obsah, který nám dopomůže k vyšším pozicím ve vyhledávačích.

Co jsou to vůbec klíčová slova?

Klíčová slova (Key Words) vystihují po obsahové stránce daný text/článek a zpravidla se v něm objevují v největší míře. Pro výběr těch nejzákladnějších klíčových slov většinou stačí zdravý rozum. 

Například: chystáte článek o připravovaném iPhone 14, nejdůležitější klíčová slova budou nejspíše iPhone 14, telefon, mobilní telefon, chytrý telefon, Apple. 

Míra, různorodost a relevance užívaných KW je následně zhodnocena z hlediska SEO, a při správném použití má vůbec ten nejpodstatnější vliv na dobrý výsledek článku. 

Kde vůbec klíčová slova seženu? 

Dnes již máme k dispozici nástroje, které nám zobrazují jak měsíční hledanost, tak trendovost, či průměrnou cenu za proklik. Nástroje, kde získáte relevantní klíčová slova, jsou: 

  • Seznam Sklik
  • Google Ads
  • Marketing Miner
  • Collabim

Platí tedy, že čím více klíčových slov, tím lépe?

Důležité je zmínit, že přesycení stránky klíčovými slovy klientům příliš nepomáhá. Pro čtenáře působí rušivě a navíc vyhledávače jako Google či Seznam tyto snahy o „přechytračení systému“ dokáží rázně potrestat. 

Jaká klíčová slova jsou vhodná?

Nalézt vhodná KW a témata nám může pomoct i samotný Google, popřípadě pro tuto potřebu existují speciální nástroje. Jaká jsou má doporučení?

  • Používejte klíčová slova hlavně v nadpisech (H1, H2, H3).
  • Používejte klíčová slova v těle článku, vždy však s mírou.
  • Čím více relevantních, souvisejících témat do článku zahrneme, tím lépe.
  • Používejte i synonyma a jiné tvary klíčových slov.
  • Pište poutavě – snažte se nalákat čtenáře na to, co všechno se v článku dozví.
  • Používejte otázky, na které čtenář v článku nalezne odpověď.
  • Pod úvodní odstavec vložte nejlépe video (klidně youtube) nebo alespoň poutavý obrázek. Video vyzývá k přímé interakci a snižuje míru okamžitého odchodu.

Snažte se, aby bylo vaše SEO co nejefektivnější

Ačkoliv vyhledávače běžně chápou skloňování a dokážou rozlišit jednotné a množné číslo, nejefektivnější je používat klíčové slovo, pokud možno, v 1. pádu a v čísle, ve kterém je nejhledanější. Někdy totiž může mít KW v jednotném čísle rapidně nižší hledanost než v množném.

Petra Karfilátová

SEO specialistka

12. 01. 2023 Vzdělávání