zavřít

Case study | Náborová kampaň pro Lorenc Logistic

V roce 2022 jsme se prostřednictvím sítě LinkedIn spojili s dopravní společností Lorenc Logistic (networking funguje!), a po konzultacích jsme definovali zásadní business problém společnosti – bez pracovníků nemohou růst a nemohou realizovat všechny kontrakty. S takovou situací máme zkušenosti a našim klientům pomáháme ji vyřešit. Naším cílem bylo zajištění kvalitních a spolehlivých řidičů nákladních vozidel, požadavek, který je nesnadný splnit z důvodu nedostatku kvalifikovaných pracovníků v tomto segmentu. Navíc v době nejistoty a mizivé míře nezaměstnanosti.

Příprava kampaně

V rámci náborové kampaně jsme nejprve pracovali na zjištění motivace pracovníků, co je pro ně důležité a klíčové – proč pro firmu pracují, hledali jsme také bariéry, důvody, které brání změně práce. Díky shromáždění relevantních informací od zaměstnanců a po rozhovorech se zainteresovanými stranami ve společnosti, včetně řidičů, personálního oddělení a ředitele společnosti jsme získali hlubší vhled do náborového procesu a mohli si vytvořit jasnější představu o tom, jaké jsou požadavky na nové zaměstnance a jaké benefity máme komunikovat.

Realizace kampaně – 3 segmenty, 3 fáze komunikace 

Kampaň probíhala na sociálních sítích a pomocí inzerátů ve vyhledávání ve spojení s remarketingem. Publikum jsme rozdělili na tři segmenty – Ukrajince žijící v České republice, nezkušené mladé muže ve věku 20-30 let a zkušené starší muže, kteří už mají s kamiony něco najeto, ve věku 35-45 let.

Pro zvýšení účinnosti kampaně jsme použili tři fáze oslovení:

  1. získání pozornosti, 
  2. správná motivace 
  3. a odstranění bariér bránících změně práce.

Cílem první fáze tedy bylo upoutání pozornosti cílové skupiny, aby si našich inzerátů všimla. Ve druhé fázi jsme kandidáty přesvědčovali naší nabídkou a zvyšovali jejich zájem o práci ve společnosti, aniž bychom šli cestou přeplácení jiných nabídek. V závěrečné třetí fázi jsme použili reference od současných zaměstnanců, abychom ukázali vysokou kvalitu pracovních podmínek a benefitů, které Lorenc Logistic nabízí. 

Zaměřili jsme se na vytvoření pozitivního obrazu společnosti a zdůraznění výhod spojených s prací pro ni, jako je stabilní zaměstnání, konkurenceschopný plat a možnosti profesního růstu. Součástí kampaně byly také úpravy webových stránek společnosti z hlediska SEO a UX – aby byly přehlednější a pro zájemce nabídly snazší způsob ucházet se o zaměstnání.

Výsledek – rozhodně levnější než personální agentura

Náborová kampaň pro řidiče kamionů přinesla společnosti úspěch v získávání kvalifikovaných a spolehlivých pracovníků. Za dva a půl měsíce se nám podařilo získat pět relevantních zaměstnanců, což byl pro společnost významný úspěch. Způsob práce a přístup naší agentury na klienta udělal velký dojem, protože jsme si dali záležet na tom, aby kampaně přinesly skutečné výsledky. Tato spokojenost vedla k prodloužení naší spolupráce a zahájení nové náborové kampaně pro automechaniky v České republice, Polsku, na Ukrajině a v Kazachstánu. Získali jsme důvěru společnosti a byli jsme přizváni ke společnému plánování marketingové strategie na dalších pět let.

A jak spolupráci hodnotí klient?

Kristína Borzová

Account Manager

08. 03. 2023 CaseStudy