Výpisky | Podcast 42 | Televize žije! Jak funguje nejsilnější masmédium?
Jak využít televizi k budování důvěry ve váš brand? O tom jsme si povídali ve 42. epizodě podcastu s naším šéfem mediálního plánování Michalem Hatlapatkou. Probírali jsme také další funkční formáty vedle klasické televizní reklamy a zabrousili do základů měření sledovanosti a úspěšnosti televizních kampaní.
Pokud poslech podcastu nestíháš, nezoufej, výpisky jsme udělali za tebe.
Proč jít do televizní reklamy?
- Televize z vás dokáže udělat lídra trhu
- Sleduje ji většina populace - v ČR je průměrná doba sledování 3,5h denně
- Hlavní přidanou hodnotou je větší míra důvěryhodnosti značky
- Oproti jiným typům formátu se na TV díváme většinou aktivně
Víme, kolik stojí reklama v hlavním vysílacím čase?
- Ne. Nekupujeme totiž jednotlivé spoty, ale zásah
- Televizní reklama se kupuje na grpy (1 grp = zásah 1 % populace)
- Do hry vstupují různé faktory, každý měsíc vychází rozdílně
Jde u televizní reklamy efektivně zacílit?
- Je důležité si uvědomit, že TV slouží k jinému cíli než online prostředí
- Každý formát se měří jinak, je nutné dívat se na data komplexně
- Cílení není možné tak detailně, jako u online kampaní, ale jde to
- Formáty k využití jsou: sponzoring pořadu, reklamy, product placement
Jak to celé naplánovat?
- Orientace v datech je nutností
- K plánování TV je nutné změnit přístup přemýšlení – je to jiné než u onlinu
- Dá se dostat i k nižším cenám – levnější měsíce, mimo sezónu apod.
A na co si dát pozor?
- Na cashflow – reklama v TV je drahá a platba se nedá rozložit v čase jako u onlinu
- Sledovanost obecně klesá, meziročně cca 23 %, chce to tedy dobré plánování
- Máme hodně alternativ klasické TV, ale stále ji sleduje většina populace
- Přemýšlejte nad kvalitou inzerce – může udělat i negativní službu
- Nezapomínejte na post testy – když v media mixu chybí TV, data jsou mnohem nižší
Podcast 42 | Televize žije! Jak funguje nejsilnější masmédium?
Kdyby sis přece jenom chtěl/a podcast poslechnout, nebo se k němu vrátit. Klikni tady.
06. 11. 2024
Podcast