Výpisky | Podcast 40 | Lev je mrtev. Šlápli jsme do rebrandingu
Často se říká, že společnost mění logo nebo celou korporátní identitu jen v případě, kdy se snaží zamést stopy po nějakém problému či krizové situaci, případně když nastoupí nové vedení a řízení firmy vezme od špatného konce.
Co vedlo ke změně vizuální identity naši agenturu Czech Promotion a jak jsme si s tím poradili? Ve 40. epizodě podcastu se můžeš inspirovat naším příběhem, konkrétními důvody i kroky celého procesu takové změny.
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
Kdy uvažovat nad změnou vizuální identity
- když ta současná už není funkční a firma se chce posunout (například když vizuální komunikace není konzistentní)
- když má firma negativní PR a chce „začít znovu“
- když forma neodpovídá obsahu a značka navenek působí jinak, než jaká ve skutečnosti je
––> Identita není jen o tom, jak vypadáš, ale má odpovídat i tomu, jaký jsi (jaké máš hodnoty), a také co a jakým tónem o sobě říkáš.
Nepodceňuj důležitost správně definovaného zadání
- neboj se výzkumu a zjisti si, jak tvou značku vnímá okolí (a zda změna nebude spíše na škodu)
- neváhej svěřit zadání do rukou externí firmy, přinese to důležitý pohled zvenčí
- dej si záležet na výběru externistů
- neboj se konzultovat zadání i návrhy s dalšími odborníky v oboru (kteří nejsou z tvé firmy – tedy zavřeni v bublině)
- úzká spolupráce, průběžné konzultace a častá komunikace přináší lepší výsledek
- nová vizuální identita nemusí znamenat zapření té staré
––> Bez dobře definovaného zadání nedostaneš dobrý výsledek.
Komunikace a představení nové vizuální identity
- definuj si proč ke změně dochází a koho to nejvíce ovlivní
- investuj do strategie představení této změny
- nezapomínej na svůj tým, představení nové vizuální identity uvnitř firmy je stejně důležité jako veřejnosti
––> Nezapomínej na své lidi, první dojem můžeš udělat jen jednou.