Ukřičený mimozemšťan, který se nesmazatelně zapsal do reklamní historie.
Příběh mimozemšťana Alzy se začal psát na jaře roku 2005, kdy nás výkonná ředitelka málo známé společnosti Alzasoft (po dlouhém naléhání) konečně požádala o vytvoření reklamy. Společnost uspokojující potřeby nadšenců v oblasti IT měla prosté zadání: „Chceme, aby to bylo vtipné. Něco jako má Oskar. “ (Pozn.: Oskar – tehdejší mobilní operátor).
V roce 2005 nebylo běžné, aby si osobní počítač kupoval „obyčejný“ spotřebitel. Lidé zpravidla využívali rad svých známých – odborníků v oblasti IT. A právě tito odborníci - „ajťáci“ žijící ve světě procesorů, harddisků, motherboardů a pamětí – tak trochu mimozemšťané, byli naší cílovou skupinou.
Následovaly desítky hodin hloubkových rozhovorů se současnými zákazníky, zákazníky konkurence a potenciálními novými zákazníky, stovky dotazníků, hodiny a hodiny analýz, brainstormingů a prezentací konceptů benefitů této společnosti. To vše nás nakonec dovedlo k nové marketingové strategii Alzasoftu.
Tak Honza a Milan stvořili ukřičeného mimozemšťana Alzáka.
Přidrzlého, škodolibého mimozemšťana s přesně popsaným vystupováním, profilem i osobností.
Mimozemšťan Alzák se zrodil v polovině roku 2005 a jeho první výkřik proběhl na vlnách Radia DEEJAY (dříve BONTON). Daboval jej od počátku náš kamarád Bohdan Tůma, kterého jsme vybrali nejen kvůli jeho neuvěřitelnému množství hlasových poloh, které zvládal, ale také kvůli hlasu Cartmana z kultovního Southparku, kterému propůjčil svůj hlas, když právě tato postavička, naší cílovou skupinou tak milovaná, byla pro vznik Alzy velkou inspirací. O upoutání pozornosti posluchačů se tak hravě postaral lehce počítačově upravený Bohdanův hlas.
Na jaře roku 2007 se Alzák představil veřejnosti jako zhmotněný maskot. Prvotní skicu, která spatřila světlo světa už ve svých audio počátcích, tedy v roce 2005, jsme rozpracovali a s velkou slávou vyvěsili na billboardy po celé Praze s teasingovou kampaní, kterou zelený mužík zahájil prostým „Ahoj!“.
V polovině roku 2007 se Alzák poprvé objevil na obrazovkách televizí, kde „zuřivě rozbíjel“ Vaše obrazovky. Od té doby jsme vytvořili desítky dalších velmi úspěšných spotů.
Nevyhýbali jsme se ani tištěným médiím. Například v Blesku jsme „chytře“ upozorňovali na výprodeje.
Zlatým písmem do historie reklamy se nepochybně zapsaly kampaně 1000 akčních cen a Sto tabletů týdně, které velká většina z Vás jistě nedokáže z hlavy dostat dodnes.
Recept nebyl nikdy složitý: Jednoduchý rým, produkt v hlavní roli a hlavně ... mimozemšťan Alzák.
Aby toho nebylo málo, dovolili jsme si „kecat“ do názvu společnosti a iniciovali přejmenování Alzasoftu na Alza.cz. Také jsme navrhli desítky realizovaných úprav homepage Alza.cz a uskutečnili mnoho průzkumů a mysteryshoppingů. Zkrátka jsme dělali všechno proto, aby se Alza.cz stal největším obchodem s počítači a elektronikou, jak stálo v claimu, který jsme vytvářeli.
Jestli se to povedlo, o tom asi nejvíce vypovídá dopis, který nám majitel společnosti po třech letech spolupráce napsal: „Naše společné úsilí se vepsalo do historie naší firmy a IT trhu celkově. Zdaleka nejvíce je však potěšující, že se naše spolupráce odrazila v obchodních výsledcích." - Aleš Zavoral
Na závěr nutno podotknout, že bez odvahy Aleše Zavorala a Andrey Bartošové by mimozemšťan Alzák nikdy nevzniknul. Aleš a Andrea byli jako planeta Země, která definovala fyzikální zákony. Co je a co není možné. My jsme se díky tomu mohli stát pyšnými rodiči toho malého „rošťáka“. A díky jejich prozíravosti jsme si se svým dítkem mohli dlouhé roky hrát. Velké poděkování také patří Vaškovi Drábkovi, Kamilu Polanskému a spoustě dalších spolupracovníků, bez jejichž přičinění by Alzák určitě nebyl takový, jakým po celé ty roky byl.
Naše spolupráce trvala od roku 2005 až do roku 2016.