Jak jsme budovali znalost značky užitečného nástroje na trhu práce.
Při výběru zaměstnání hrají stále větší roli tzv. měkká data, např. o přístupu nadřízených, pracovním prostředí nebo celkové atmosféře ve firmě. Společnost LMC proto na podzim loňského roku spustila Atmoskop.cz – novou platformu pro hodnocení firem očima zaměstnanců. Cílem prvních dvou kampaní bylo zvýšit znalost značky, jež byla prakticky nulová, a především získat samotná hodnocení zaměstnanců, tedy naplnit web „obsahem“.
Při řešení jsme vsadili na osvědčený mediální mix TV + online, doplněný následným direct e-mailingem. Jednoduchá a výrazná televizní kreativa odstartovala o Vánocích 30 sec. spotem. Ten jsme v březnové vlně přetavili do podoby krátkých úderných sponzorských vzkazů v kombinaci 10 + 5 sec., abychom ještě zvýšili četnost zásahu cílové skupiny. Úspěch první vlny jsme okamžitě využili k dalšímu posilování důvěry – 70 000 hodnocení u 17 000 firem se ukázalo jako silný „reason to believe“.
Díky dvěma kampaním (prosinec 2018, březen 2019) se podařilo vytáhnout spontánní znalost značky prakticky z nuly na 10 %, podpořenou pak na 21 %. A co je hlavní, obě kampaně překonaly cíle i v počtu získaných odpovědí. Během první vlny jich skokově přibylo cca 12 000 a v druhé vlně dokonce více než 16 000. Díky dlouhodobému efektu se nyní počet hodnocení blíží 100 000 a dále roste. Vypadá to, že Atmoskop.cz má velký potenciál stát se dříve či později platformou číslo jedna při hledání práce – to je další strategický cíl.